Nie wiesz gdzie najlepiej serwisować samochód w Szczecinie? Odwiedź nasz naprawdę tani i solidny serwis, w którym specjalizujemy się między innym w wymianach oleju w autach osobowych, busach, ciężarowych i tirach. Zawsze doradzimy jaki olej oraz jakie filtry zastosować żeby Państwa auto sprawowało się jak należy. Staramy sie zawsze mieć najniższe ceny na stosowane przez nas oleje oraz inne akcesoria oraz rzeczywiście tanio lub nawet za darmo wymieniać olej w autach. Darmowa wymiana oleju dotyczy tylko czynności serwisowych opartych na częściach i akcesoriach (olej, filtry) zakupionych w naszym sklepie.
Gdzie szybko i dobrze wymienić olej w samochodzie?
Markowy olej VALVOLINE + filtr + wymiana już od 300 zł!
Grupa Warsztatów Autkogaz
Adres – ul. Wernyhory 17, SZCZECIN
tel. 533 788 989
Szybkie naprawy aut – mechanik samochodowy
– wymiana klocków i tarcz hamulcowych
– naprawa zawieszenia w samochodach
– spawanie, dorabianie, wymiana tłumików – wydechów
– wymiana przewodów hamulcowych
– płukanie silnika
Nasze usługi:
– Pranie tapicerek samochodowych
– Serwis klimatyzacji samochodowej
– Polerowanie świateł samochodowych
– Konserwacja podwozia w aucie
– Kompleksowe sprzątanie samochodów
Aktualny cennik wymiany oleju dostępny jest telefonicznie.
Stosujemy zawsze odpowiednio dobrane i sprawdzone oleje renomowanych firm zarówno do silników jak i skrzyni biegów ręcznych oraz do aut w automacie:
Valvoline, Castrole Magnatec Edge, Mobile 1, Motul, Total Quartz, Ravenol, Elf, Eurol, Fuchs, Liqui Moly, Shell, Lotos, Orlen Oil, Specol, i inne.
Bosch, Filtron, Mann Filter, Hengst Filter, Meyle, Knecht, Alco Filter, Purflux, Clean Filters, Kager, K&N Filters, Ashika, Japanparts
Oferowane przez nas oleje sa dedykowane i pasują do samochodów francuskich, niemieckich, japońskich, koreańskich, amerykańskich, szwedzkich, angielskich, chińskich, włoskich
Wydawać by się mogło, iż niejednokrotnie wybranie oleju jest dla nas czymś oczywistym oraz prostym, zwłaszcza jeżeli bazujemy na informacjach, jakie w tym aspekcie przekazuje nam producent samochodu.
Problem pojawia się w momencie, gdy nie potrafimy zrozumieć oznaczenia konkretnego oleju, dlatego dobrym rozwiązaniem jest dowiedzieć się więcej na ten temat, zwłaszcza w kontekście klas oraz jakości czy lepkości samego oleju.
SAE (Society of Automotive Engineers a więc Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji) odpowiedzialne jest za określenie lepkości oleju silnikowego, zwłaszcza w kontekście sprecyzowania grubości.
Mowa tutaj o 6 klasach dotyczących zimowych olejów, gdzie pojawia się cyfra przed literą (5W czy 20W) oraz 8 letnich gdzie ta cyfra występuje właśnie po literze. (W8,W20,W60)
Klasyfikacja API, to nic innego jak podzielenie olejów na silników benzynowych (litera „S”) oraz te, jakie przeznaczone są do samochodów z silnikiem Diesla (oznaczenie jakie się pojawia to literka „C”)
Dodatkowo każda kolejna litera, pojawiająca się po oznaczeniu rodzaju silnika, określa normę oraz właściwości samego oleju, co za tym idzie im jest ona wyższa, tym olej jest co oczywiste znacznie lepszy (SM>SB lub CB<CM)
Pewnie, iż bardzo dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie oleju o wyższej normie oraz parametrach, choć zawsze pamiętając o tym, aby bazować na bliskich co do siebie normach (Zamiast SM zdecydować się najpierw na SI a potem dopiero SZ)
Jakie są klasy olejów do silników typowo benzynowych? :
• SG- jaka zakłada zastosowanie jej w autach sprzed 1993 roku, posiada odpowiednie parametry, pozwalające na zachowanie odporności i trwałości
• SH- Jest to rozwiązanie dla pojazdów stworzonych przed 1993 rokiem, ma bardzo podobne właściwości i normy co SG
• SJ – Norma ta powstała w roku 1996 i zakłada uwzględnienie aut stworzonych przed 2001 rokiem, dodatkowo cechuje się niższą zawartością fosforu
• SL- Norma jaka weszła w życie w 2001 roku, i nawiązuje do aut sprzed 2004 roku, co za tym idzie w znaczącym stopniu eliminuje ilość osadów
• SM- Pojawiła się w 2004 roku i charakteryzuje się lepszą odpornością na proces utlenienia, dodatkowo całkowicie wręcz ogranicza osadzanie się zanieczyszczeń, jest również bardziej wydajny przy smarowaniu nim w niskich temperaturach
• SN- W roku 2010 wprowadzono kolejną normę, jaka cechuje się lepszą ochroną chociażby tłoków oraz turbosprężarki, ma również umożliwić znacznie mniejsze zużycie paliwa.
Warto również poznać klasyfikację olejów do silników Diesla :
• CD- To rozwiązanie do silników które są mocno eksploatowane, zwłaszcza czterosuwowe oraz wysokoprężne, ogranicza on ścieranie oraz gromadzenie się osadów
• CD II- Przeznaczenie znajduje przy dwusuwowych silnikach Diesla
• CE- Idealnie sprawdza się w przypadku silników jakie pracują przy znacznie większym obciążeniu
• CC- Zastosowanie znajduje przy średnich silnikach wysokoprężnych, zabiega pojawieniu się zanieczyszczeń które są efektem ich pracy w wysokiej co do tego temperaturze
• CF- Jest alternatywą dla normy CD
• CG 4- Norma określająca silniki o niskim poziomie spalania i emisji samych spalin, spełnia ona wszystkie wymogi z roku 1994
• CH 4- Norma stworzona dla typowo amerykańskich silników diesla
• CL 4- Zalicza się do norm i jednostek gdzie wytwarza się niewielkie ilości spalin (ze względu na zastosowanie układu recyrkulacji spalin)
• CJ-4- Jest normą określająca zastosowanie takiego oleju w silnikach Diesla gdzie dochodzi do znacznie wyższej czystości samych spalin ze znajdującym się w nich filtru cząstek stałych
Dzięki powyższym informacjom, zapewne w dużo prostszy i łatwiejszy sposób, przyjdzie nam się zmierzyć z zadaniem jakim jest wybór a nawet dostosowanie oleju, do typu, rocznika a nawet modelu konkretnego samochodu.
Olej ma spełnić w silniku samochodu ważne zadanie. Dzięki niemu powstaje na powierzchni elementów metalowych silnika film olejowy, który zmniejsza tarcie podczas pracy jednostki napędowej. Poza tym olej ochładza silnik, zwłaszcza w wysokich temperaturach otoczenia oraz sprawia, że silnik jest utrzymywany w czystości. Z czasem jednak traci swoje właściwości smarujące i czyszczące, dlatego konieczna jest okresowa wymiana oleju silnikowego. Mechanik ze Szczecina odpowiada, czym grozi jazda autem z zużytym olejem.
Uszkodzenie wirnika
W wirniku pojazdu mechanicznego dochodzi do wytarcia bieżni wałka turbosprężarki oraz łożysk, gdy nie ma wystarczającej ilości oleju silnikowego lub jest on już wyeksploatowany. Powoduje to powstawanie rys i bruzd, a przy tym dojść może rozkalibrowanie łożysk i uszkodzenia zarówno wałka, jak i obudowy.
Zatkanie kanału olejowego i smoku
Nieokresowa wymiana oleju i przedłużanie czasookresu od jednej do drugiej wymiany oleju silnikowego powodować może uszkodzenie panewek korbowodowych. Zużyty olej nie daje właściwego smarowania, a przy tym panewka narażona jest na duże obciążenia i wzrost temperatury. Może się przesunąć i doprowadzić do zatkania kanału olejowego.
Do zatkania może dojść także w przypadku smoku olejowego, w wyniku niewłaściwego ciśnienia w zużytym oleju. Na dnie miski olejowej powstaje wówczas gęsta maź, która zanieczyszcza układ tłoczenia. Może to wszystko prowadzić do zatarcia się silnika.
Wspiera nas Szczeciński serwis internetowy : Znam.szczecin.pl